lördag 7 maj 2022

Scream Thy Last Scream

Min gamla blogg plockades bort av Google för en månad sedan. Det fanns skadligt innehåll på mitt konto. Någon kontakt med en människa på Google går inte att få. Begär man en granskning av nedstängningen så får man svar från programvara att beslutet ligger fast. Jag vet inte vad som var skadligt och lär heller aldrig få veta. En blogg/dagbok som till hösten skulle fylla 15 år, 2500 inlägg och säkert närmare 10000 bilder. Hittade algoritmerna något obscent skivomslag? Var det länken till Pink Floyds Hey Hey Rise Up (Ukraina) som jag postade dagen innan kontot togs bort? Blev den hackad och kontaminerad med något olagligt? Det är allt lite Processen över det hela... 

Jag tänkte först att då var den eran över. Att börja på en ny blogg kändes inte så motiverande. Det var det stora materialet som på något sätt var drivkraften att fortsätta, tillsammans med att bloggen fungerade som min dagbok, där jag kunde söka upp saker som jag inte säkert kom ihåg längre. Reseanekdoter, skivrecensioner, bilder på fåglar, datum... Jag måste säga att det var helt knäckande i några veckor.

Jag är inte säker på att det blir något med denna nya blogg, men om den blir varaktig så lär jag inte ändra så mycket på innehållet jämfört med den gamla. Det är ju fåglar, insekter, natur i största allmänhet och skivor som är mina intressen och det jag gillar att skriva om. Lite om livet i allmänhet kanske smyger sig in, precis som tidigare. Vi får se. 

2 kommentarer:

  1. Verkligen hemskt att bli av med alla texter och bilder. Trevligt att du börjar blogga på nytt. Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är något av en mardröm. Jag kan dock skriva om vilka skivor som helst och behöver inte söka i bloggen för att se om de redan fått några rader...

      Radera