fredag 20 maj 2022

Night Parade Of One Hundred Demons

Det blev nog en femtiotimmarsvecka! Nationella prov i Ma2b, Ma3b och Ma4, någon extralektion och till och med en AW igår. Fredagar brukar jag sluta kl 10.30, idag blev det 15.30. Pust! 

Aw:n var faktiskt den första (och sista...) på mina sju år på arbetsplatsen här i människobyn. När jag jobbade i Hbg hade vi ibland AW 2-3 ggr i veckan! Det hände att vi satt utomhus på fyllerondellen (Hamnkrogen) långt in i oktober... Hursomhelst, jag har haft en lärarstuderande de senaste fyra veckorna (fem?) och han har verkligen varit ovärderlig och helt fantastisk, inte minst denna oxvecka. Jag har definitivt fått en energiboost av alla våra diskussioner om allt från didaktik och undervisning till bedömning och framför allt matematik. Dessutom är vi från samma by. Bara en sådan sak! Jag kommer att sakna honom.

Ma3 och ma4 rättade och kommunicerade, Ma2 hinner jag väl i helgen, även om jag ska göra några sista myrvandringar för att leta tjäder. I kväll blir det dock softande med vinylsamlingen. Den mest spelade skivan de senaste månaderna - Earthless Night Parade Of One Hundred Demons - snurrar just i detta nu. Isaiah Mitchell, Mike Eginton och Mario Rubalcaba skapar återigen helt instrumental evil magi!

Night Parade Of One Hundred Demons, Pt. 1

2 kommentarer:

  1. Här ska man väl kunna trivas?
    Vad bra att få vetskap om att Earthless släppt nytt. Den får väl plockas in. Själv har jag roat mig med att köpa billiga skivor alldeles för dyrt på Tradera. Fick tag på Grand Magus - Iron Will. Den är så jävla metal! Ropade även in Roy Buchanan - Thats What Im Here For.
    Kämpa på under de sista veckorna nu!!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade tillbaka. Jag har delat länken med de 5-6 flitigaste besökarna av den gamla. Jag kanske kommer pä någon till. Nice med Buchanan. Den är obligatorisk i en anständig samling.

    SvaraRadera