lördag 18 juni 2022

This is the End

Känslosam sista vecka på jobbet. Vi avslutade med en fantastisk dag på Camp Ivarsgård med 10-kamp. Vilka helt galna aktiviteter! Härlig stämning, god mat och fika och fyra nya avtackningar, inklusive min egen. De sista veckorna har jag burit på en stor sorg och inte alls varit mig själv. Att sluta ett arbete efter sju år (plus att jag jobbade två år på skolan som komvuxlärare på 90-talet) - det blir sammantaget en stor del av mitt vuxna arbetsliv - det sätter sina spår. Det har varit den bästa skolan, samtidigt som det varit jobbiga år med avvecklingshot och ständiga konflikter med politiker och förvaltning och till slut domen att gymnasiet faktiskt läggs ned. 

Nu väntar en lång semester i Colombia och Brasilien. Sällan haft så mycket resfeber. Sjuk har jag också varit. Influensa och feber kom som ett brev på på posten direkt efter bal och student. 

Idag ska jag packa och städa lägenheten.

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt trevlig semester! Vi ser fram emot fullödiga rapporter från djungelen... ;)

    SvaraRadera