fredag 10 juni 2022

Brain Damage

Vilken vecka! Det har verkligen varit helt fulltecknade dagar och ett ständigt ätande, inte minst godsaker, glass och annat onyttigt. Grill- och skivspelarkväll här i byn i söndags, mamma och jag frossade på Stationen i måndags, systersonen fyllde 12 i tisdags med hämtmat (tapas) från byns nya spanska restaurang (samma dag var det tårta på skolan då vi vann SKR:s demokratipris för andra året i följd...), efter ett tandläkarbesök som kostade 2200 kr i onsdags var det dags för årets bal och trerätters meny, igår hade vi avslutning med åk 2 - spelade kubb och åt glass - och idag har det varit studentfirande och nytt överdrivet matfrossande. Det har varit väldigt trevligt på alla sätt och vis, men jag har nog gått upp minst 2 kg i vikt...

Efter att ha tagit farväl av den näst sista årskursen på skolan och avtackning av två lärare (och mer glass och jordgubbar), så börjar det verkligen kännas att denna epok är över. Det var många tårar idag hos både elever och lärare. Sju år har jag varit här/där. Där/här. Att bo 150 meter från arbetsplatsen har sina för- och nackdelar. Fyra dagar kvar, sedan lämnar jag också. Det är som det är.

När jag skulle handla på Coop idag upptäckte jag att de börjat sälja vinylskivor. De hade ett 50-tal kända titlar och jag kunde förstås inte låta bli att ta med mig en remastrad Dark Side of the Moon. 239 kr. M hade sin skivbörs här några år, men det måste vara närmare 30 år sedan jag köpte en ny skiva här i människobyn. Jag tror inte den låter bättre än originalet, men den snurrar nu för andra gången denna sköna kväll.

Annars har det mest semesterplanerats. Allt i sista stund som vanligt, men nu har vi nog allting på plats. Var iväg till Väla i tisdags och köpte nya regnkläder. Glömde dock att köpa gummistövlar (de gamla trotjänarna höll i över tio år), så jag har fått beställa ett par på nätet. Hoppas de hinner fram nästa vecka. 

Brain Damage/Eclipse

1 kommentar:

  1. Den här tiden är frossandets och skilsmässornas tid... Det är alltid skönt när den är över.

    Vart bär det av nu, då?

    /Magda :)

    SvaraRadera