lördag 18 juni 2022

The Note You Never Wrote

Idag skulle pappa fyllt 84 år. Paul McCartney fyllde 80. Jag fick för mig att spela skivan Wings at The Speed of Sound från 1976. Det måste väl varit 40 år sedan förra gången. Den var ju hur bra som helst! När jag kommer hem från semestern ska alla Wings få speltid, det är en sak som är säker.

Fick även spelat igenom Benefit med Jethro Tull igen. Två gånger blev det idag. Den har verkligen några av de absoluta bästa Tull-låtarna. Öppningen med With You There To Help Me och Nothing To Say är magiska och det finns en mörkare ton jämfört med Stand UpTo Cry You A Song är en låt vi pratat om att spela många gånger. Vi kanske ska öva den som svin till den 16 februari då vi ska spela förband till Graveyard på The Tivoli... Det hade varit coolt att ha med den... Bäst är dock avslutande Sossity; You're A Woman. Jag klagar ibland på att Ian Anderson bara har en sångmelodi och som han använder på alla låtar. Men på Benefit så finns det några som sticker ut från den vanliga mallen, inte minst Sossity; You're A Woman. Fantastiskt vacker.

Vi får inte ner mitt blodtryck. Nu har jag tre olika blodtryckssänkande mediciner och sedan ytterligare tre andra tabletter. Onekligen en del att släpa på under en resa...

Nu ska jag sova. Upp kl. 6. Packat och klart. Min resväska 19 kg, 4 kg mindre än vad jag får ta med mig i incheckat bagage. Kanske tar med en bok till och ytterligare några plagg.

Wings - The Note You Never Wrote

Jethro Tull - Sossity; You're A Woman

1 kommentar: