söndag 16 juli 2023

Konserter

Jag/vi har bokat upp oss på en handfull konserter under sensommaren och hösten. Det känns lite spännande att börja gå på spelningar igen efter den långa covid-torkan och som sedan helt enkelt hållit i sig till ganska nyligen. Roger Waters i Köpenhamn i april kan nog sägas ha blivit förlösande. Förra helgen var vi på en liten lokal musikfestival med mestadels mindre kända orkestrar. Några bra, några mindre bra... Men det var trevligt! Och nu finns det plötsligt hela fem spelningar inbokade. Först ut blir Pentagram om drygt två veckor. De hade vi bestämt bokat för att se i Malmö både en och två gånger 2020-2021 om jag minns det hela rätt. Covid-19 kom emellan första gången och sedan var det något annat 2021. Någon i bandet hoppade av eller blev galen eller hade tagit alldeles för mycket droger. Jag tror mest på det sistnämnda. Hursomhelst, nu blir det på Pumpehuset i Köpenhamn istället för Malmö och förutom Bobbie Liebling ska Victor Griffin vara med. Förhoppningsvis... Vi får väl se. Det känns som att vad som helst kan hända fram till att de verkligen står på scenen.


De bygger ihop Forever My Queen och 20 Buck Spin. Bobbys frasering 3.12 är magisk!

Earthless tror jag är nästa gig efter det. Det ska bli väldigt spännande såklart. Night Parade of One Hundred Demons är fortfarande deras senaste släpp och jag hoppas att de kör hela den plattan från början till slut. Earthless är, om jag förstår det hela rätt, ganska oförutsägbara och kan väl jamma igång på vad som helst och så får man helt enkelt se vad som händer... Jag tyckte det var fantastiskt när vi såg dem i Malmö hösten 2019 och ser väldigt mycket fram emot att möta dem igen. Cherry Red, Groundhogs örhänge (RIP Tony McPhee),  som extranummer en gång till kommer inte att göra ont.

Även detta gig i Köpenhamn. Stengade närmare bestämt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar