söndag 11 september 2022

Circus macrourus

Pizzakväll hos M och A igår. Alla fick göra sina egna pizzor. En liten musikquiz förlorades. Trevlig kväll, men jag blev snabbt trött. Sov över och åkte därifrån direkt till Ängelholm idag. Var först inom Electric Mud. M hade loppis på andra sidan vägen och där plockade jag på mig 15 skivor för en hundring. Mest jazz. Sedan blev det en dyrgrip i affären också. 

Därefter blev det Sandön för att öva lite med nya kameran. Både på fåglar och trollsländor. Det fanns gott om vadare att titta på och i vasskanten på ön gick tre vattenrallar. När jag satt där på bryggan och fotograferade rallarna kom det en ung kärrhök flygande. Jag fick en del oskarpa bilder på långt håll och de pekade på stäpphök. En art jag aldrig sett. Värsta skamkrysset. Först hemma i datorn vågade jag spika den som en juv stäpphök och kunde avfärda juv ängshök.

Därefter körde jag ut på Bjärehalvön och Hovs Hallar. Gick en runda där, men det blev inget mer fotograferat för batteriet tog slut. Aningen snopet. Fast det var en skön och aningen ansträngande promenad. Var inom jobbet och sedan blev det lunch i Båstad. Röstade kvart i åtta. Ingen kö.

Nu blir det valvaka. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till stäpphöken, det var en rasande grann individ! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var det roligaste på länge och visst är den rasande grann!

    SvaraRadera