söndag 18 september 2022

Anser anser

Intensiv vecka. Jag passade på att fågelskåda lite efter lektionerna i onsdags och mellan lektionerna på torsdagen. Det går fort att köra ut till Yttre Kattvik. Ingen sensationellt. Det hade setts stormfågel, islom och stolabb, jag fick nöja mig med havssula, grålira, några sjöorrar och sandlöpare.

Begravning i fredags. B ska ligga bredvid pappa. Det var en sorglig med fin stund. Det har varit många farväl de senaste åren.

I fredags var jag inom vinylkällaren i Förslöv. Mycket prat om skivspelare och då särskilt Linn och så plockade jag på mig en liten hög skivor, mestadels Bob Dylan och titlar som är bland de lägst rankade i hans gedigna katalog. At Budokan, Self Portrait och Oh Mercy. Det blev även Banana Moon med Daevid Allen, Stones Beggars Banquet och Ragnaröks Fjärilar i magen. Jag har förstås inte orkat lyssna på någon av dem. Det är roligare att köpa skivor än att lyssna på dem som M uttryckte sig. Den totala misären har infunnit sig.

I går körde jag ut till Skälderviken. För mycket vatten. Försökte hitta en stripgås bland tusentals grå- och vitkindade gäss. Det blev en havsörn och en ägretthäger. Hade ägretthäger här om dagens också i Västersjön.

Rögle vann premiären mot Brynäs efter förlängning. 

Nu ska mamma och jag köra upp till vår skog för att inspektera och för att fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar