torsdag 15 juni 2023

Echoes

Nu fick jag feeling med bloggen. Ett andra inlägg samma kväll. Det är säkert två månader sedan jag fick hem Fläsket Brinner Featuring Bo Hansson Live at Pistolteatern 1972. Mitt första exemplar fick jag faktiskt skicka tillbaka. Vinylen var knastrig och ville inte spela acceptabelt ens efter en tvätt Tråkigt när det händer. Nu har jag ett välljudande exemplar. Återigen, vilken kulturgärning att ge ut sådana här inspelningar. Det blir inte mycket bättre vill jag lova. Bo Hansson är förstås en av de allra största hjältarna. Kanske den största från Sverige. 

Jag hittade inget från Pistolteatern på Youtube, så jag föreslår att ni inhandlar skivan i butik eller på nätet illa kvickt innan den försvinner. Jag tror det är 1000 ex (och två olika omslag) och den är värd varenda krona. Jag menar det! Obligatoriskt och suverän skiva, Bosse i högform, och med helt acceptabelt ljud. 

Jag får istället bjuda på världens bästa låt. Roger Waters spelade den inte i Köpenhamn för någon månad sedan, men man kan inte få allt...

Pink Floys - Echoes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar