lördag 7 september 2024

They Found My Body in a Bag

Bloggandet lyser verkligen med sin frånvaro, men här kommer en liten statusuppdatering. 

Hälsan är i vanlig ordning inte bra. Ytterligare ett läkemedel har lagts till den redan långa listan. Nu är det nog nära diabetes, men det är väl bara att kämpa på antar jag. Knäna är halvrisiga och så har jag något märkligt problem med högerfoten och som jag har dragits med sedan fjällen i somras. Ryggeländet gör sig ofta påmint förstås.

Något mera positivt är att jag faktiskt har påbörjat det mycket mödosamma arbetet med att lägga in min skivsamling på Discogs. Det lär ta ett tag. Det roliga är att upptäcka vad som står i hyllorna. En del skivor har jag inte en susning om var de kommer ifrån. Det fanns en tid när jag kunde säga exakt var jag hade köpt en viss LP och för hur mycket. Nu har jag verkligen ingen aning om en del plattor. Det är det ena mysteriet efter det andra. När jag sitter och lyssnar på skivor passar jag på att lägga in en bunt. Alla går dock inte att finna i databasen. De skriver jag upp i en fil och tänker ta tag i sist. Dit är det nog säkert ett år eller så…

För två veckor sedan var jag på en liten tvådagarsfestival här i den egna kommunen. Mycket trevligt. Bäst var Bror Gunnar Jansson och han lyssnar jag på just nu medan jag skriver detta. Förra helgen blev det Falsterbo Bird Show på lördagen. Jag passade på att få ett nytt sverigekryss, nämligen svart stork! Dessutom var det kul att träffa en massa skådare som jag känner från olika sammanhang. Fick även lämnat in min handkikare till Zeiss så att den kommer iväg till Tyskland och blir reparerad. Skärpereglaget går knappt att vrida på. Ingen kunde fixa det på plats… Jag stannade hela dagen, så trevligt var det. Igår blev det träningsmatch mellan Rögle och tyska Wolfsburg i Hbg. Det såg ganska bra ut och tyskarna hade inte mycket att sätta emot. 6-2 slutade matchen. Annars gör jag inte så värst mycket på min lediga tid. Jobbet suger all must ur mig i veckorna. 

Body in a Bag 

Det Stora Oväsendet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar