måndag 11 december 2023

Peace... Like a River

Gov¨t Mule befann sig som många andra band i studion under look down. Peace... Like a River spelades in samtidigt som Heavy Load Blues (2021). De hade två uppsättningar av studioutrustning i två separata rum i studion. På eftermiddagarna jobbade de med Peace... Like a River och på nätterna spelade de blues.

Det blev sista skivan med Jörgen Carlsson. Jag har alltid tyckt att han inte riktigt passar in i bandet, men här gör han verkligen sin starkaste insats. Grymt basspel all over. Det ska ändå bli spännande att höra hur det kommer att låta med Kevin Scott. Av det jag hört på nätet så verkar Gov't Mule nu vara ett mera energifullt band live.

Egentligen har jag lyssnat något för lite för att ge en djuplodande recension av Peace... Like a River, men visst är det bra. Fantastiskt bra t.o.m. Om jag i detta läget ska rekommendera två låtar får det bli Shake Our Way Out där Billy Gibbons är med och sjunger och reggae/dub-låten The River Only Flows One Way. Billy Bob Thornton sjunger som en zombie. Grymt bra! Det mesta är dock riktigt njutbart och jag har inga problem med att ge skivan betyget 4/5 redan nu. Jag har väl hört den fyra gånger rakt igenom och den växer för varje lyssning.

Shake Our Way Out

The River Only Flows One Way

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar