tisdag 31 oktober 2023

Graveyard

Gravyard var förstås bra som vanligt. I lördags. Framför allt var ljudet njutbart, vilket inte alltid varit fallet. Buss dit kl. 19 och hem igen 23. Smidigt på alla sätt och vis. Jag åkte dit själv, men träffade såklart lite kändisar på stället. Jag kom fram till att det var sjunde gången jag såg dem. Fyra gånger i Malmö och där den första gången var på Malmöfestivalen. Då hade de precis släppt sin första skiva. De spelade på en minimal scen på Möllevångstorget och med ett litet uselt PA. Ett kärt minne på något sätt och vis. 

Nu har det blivit två gånger på The Tivoli. Förra gången var för 12 år sedan och vi spelade förband. Tänk vad tiden går... Det gången känns på något sätt som en milstolpe i vår mediokra karriär. Vi hängde med bandet och hade kul. Några i Graveyard hade koll på Half Man och var mer star strucked än vad vi var. Rickard, som då var bassist, ville byta sin orange-anläggning mot mitt skräp. Jag lät honom inte göra det... Det blev många öl och ganska snurrigt. Det hela slutade med efterfest hemma hos mig på hästgården, så som många spelningar i närområdet hade en tendens att göra vid den tiden. Det blev inte sällan partajande till morgonkvisten.

En gång har jag sett dem i Göteborg. Det var senaste tillfället före detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar