lördag 28 oktober 2023

Dusty Roots

Vi var och såg Siena Root och DeWolff i Malmö i torsdags kväll. Jag var chaufför. Suveräna gig! Jag såg fram emot Siena Root minst lika mycket som DeWolff. Jag har hållit deras Revelation som årets platta hittills och jag är lika förälskad i Zubaida Solid som jag en gång blev i Elin Larsson i Blues Pills. De levde verkligen upp till förväntningarna och fick som förband ungefär en timmes speltid. Zubaida var fantastisk liksom hela bandet. 

Det var blott tredje gången jag såg dem. Första gången som demoband här i människobyn för 22 år sedan och sedan en gång på Burg-Herzberg i Tyskland ca 2008. 

Vi trodde att DeWolff skulle ha svårt att toppa Siena Root, men de visade sig vara ett band i världsklass. Pablo van de Poel är inte bara en otrolig gitarrist och sångare utan även en svårslagen frontman. Helt sanslöst gig!

Biljetterna till konserterna var billiga, men efteråt köpte jag mersch för det fyrdubbla... En trippelskiva, två dubbelskivor, två singlar och en t-shirt.

Ikväll blir det Graveyard på The Tivoli i Hbg. 12 år sedan vi spelade förband till dem där. Jag tror det blir sjunde gången jag ska se dem. Nya skivan 6 är en höjdare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar