lördag 26 augusti 2023

Night Parade of One Hundred Demons

En helg har aldrig varit mer välkommen. Väldigt intensiva dagar på skolan vill jag lova. Och då var jag ändå inte där i måndags.

Årslistan i kommunen är nu uppe i 157. Två väntade arter senaste veckan, nämligen råka och ägretthäger. Tre arter till ska definitivt vara möjligt. Har t.ex. inte blå kärrhök, fjällvråk, tjäder och strömstare. Siktar nog snarare på 165. Det lär bli ett rekord som kommer att stå sig i sekler oavsett.

I söndags var vi över i Köpenhamn och såg Earthless. Magiskt bra och mycket trevlig liten resa. Vi sov på hotell i Malmö och efter lång och sen frukost besökte vi Skivesset och Rundgång. Det blev förstås en liten bunt skivor. Då hade jag dessutom svängt inom Vinylkällaren i Förslöv på vägen hem från jobbet på fredagen och fått med mig knappt 10 skivor därifrån. Jag har en hel del att lyssna ifatt. Det var det jag gjorde igår och gör idag. Billiga skivor med t.ex. Traffic, Bobby Bland, Champion Jack Dupree, Sugarcane Harris och Johnny Winther, något dyrare nypressar som Alice Coltrane Universal Consciousness och subrariteter som Arthur Brown Galactic Zoo Dossier. Med mera med mera. Väldigt nöjd med vad jag förvärvat hittills. 

Earthless set list

Night Parade of One Hundred Demons (Part 1)

Night Parade of One Hundred Demons (Part 2)

Volt Rush

Cherry Red (Groundhogs cover)

Stoned Out of My Mind (Speed, Glue & Shinki cover)

1 kommentar:

  1. Johnny Winter och Bobby Bland är riktigt bra, men ska lyssna in mig mer på dem. Jag har faktiskt bara 3 med Winter och 1 skiva med Bland så här långt.

    SvaraRadera