fredag 10 maj 2024

Sunken Waltz

Jag har även införskaffat the 20th Anniversary Triple LP edition av Feast of wire med Calexico. Denna är uppdelad i den ursprungliga skivan som två separata plattor på 45 varv och med en bonusskiva More Cowboys in Sweden, inspelad 2003 på 33 varv.  Så det är som en liten box. Feast of wire har snurrat mycket här hemma den senaste tiden och även i bilen på väg till jobbet. Jag är särskilt förtjust i liveskivan faktiskt. Den har ett helt underbart organiskt sound och det låter verkligen riktigt övertygande i min mediokra stereo. Jag önskar jag hade varit på plats under denna konsert.

Hursomhelst, det är en lisa för själen att lyssna på alla tre skivsidorna vill jag verkligen lova. På hype stickern på omslaget kan man läsa ett citat från Robert Plant; The Guys from Calexico, they're giving us the new American Songbook. Favoritspår är Sunken Waltz, Black Heart, Pepita, Dub Latina, Güero Canelo och Love-covern Alone Again Or, även om den sistnämnda inte direkt tillför något nytt. Feast of wire är inte riktigt lika bra som Edge Of The Sun, men ändå en riktig höjdare. City Slang/Quarterstick 2023.

Sunken Waltz

Pepita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar