lördag 27 april 2024

Calavera

Jag har snöat in på Calexico från Tucson, Arizona. Ett band jag helt missat. Deras blandning av americana, tejano, mariachi och annan latinmusik är alldeles fantastisk. Edge Of The Sun från 2015 har gått varm i bilen till jobbet (sällan hem för då lyssnar jag på Studio Ett) och nu har jag den också på vinyl. Jag borde dock köpt deluxeutgåvan för bonuslåtarna, som alla är riktigt bra. Jag skulle till och med säga att Calavera är favoritspåret och den finns inte med på min utgåva. Vilket otroligt groove! Jag dansar inte, men jag önskar att jag gjorde. Dock är hela skivan suverän, så jag är väl inte alltför deppig ändå. City Slang, US, 2022, Blue translucent vinyl, limiterad, 1200 ex.



1 kommentar:

  1. Det är lite kul för Calexico gjorde soundtracket till den utmärkta filmen "Garda" (The Guard) med Brendan Gleeson som härligt cynisk och småkorrupt polis.

    SvaraRadera